19 de juny, 2007

Viatges i flors (i llibres)

Al·leluia! M'he hagut de descarregar el Mozilla firefox aquest per poder accedir al meu blog!... quines coses, l'explorer no em deixava entrar, suposo que per qüestions de seguretat, no es devia creure que jo era jo i que des de Saint Jean de Losne i des d'un wifi d'un petit gran port fluvial no era normal que entrés a explicar les meves misèries informàtiques...

Bé, doncs aquestes ja no les explicaré. Només us diré que per demà tenim programada una excursió a Dijon en tren, que el viatge està resultant fantàstic, que la convivència en un espai de menys de 10 metres podria haver estat desastrosa i és una meravella, que estic contenta, feliç i tranquil·la com mai ho havia estat (bé, m'enyoro una mica de la mare i dels fills, però això ja entrava dins del previst)... que encara que sembli mentida, aquestes són unes vacances molt cansades (sarna con gusto no pica, i és ben cert, ep, que no és una queixa)... dic que és cansat pel tema de les escluses, però només és una manera de dir-ho.

Els paisatges són realment increïbles, la gent que ens anem trobant és amable (si bé és cert que no tenim ocasió de parlar de res que no sigui del temps atmosfèric o de si es dirigeixen cap al canal de la Bourgogne - el canal de la vergonya, diu el capità i mira, m'ha fet riure... - o si van cap a Dinamarca o... vull dir que és fàcil trobar gent viatgera simpàtica quan no has de començar a parlar de política o de religió, posem per cas, o de com els va la vida de parella)

Vaig acabar el llibre de l'Almudena Grandes "El corazón helado". He de confessar que em va encantar, tot i que havia comentat que, tot just començar-lo, em semblava que era molt igual que tots els seus. He de retirar el que vaig dir. Si bé jo hi hauria coses que les diria de manera diferent (però per això jo no sóc ella i quina llàstima, eh? perquè ella escriu com a mi m'agradaria escriure) vull dir, doncs, que si jo fos ella, algunes coses les diria de manera diferent. Que en aquesta obra abusa de les paradoxes (ep, penso jo, eh?) i ja està: aquesta és tota la meva crítica. Podria aprofundir més però no ho faré perquè vull dedicar-me a comentar així per sobre, el que estic rellegint ara mateix: "Vida privada", de J.M. de Sagarra. L'altre dia li deia al Pere - via sms- per cert, Pere, a veure si em respons... li deia que aquest llibre, quan el vaig llegir per primera vegada em va semblar una cosa i ara, al cap de ?¿?¿?¿ anys, me'n sembla una altra (això ja sol passar). Tot i que literàriament és una obra excel·lent, no se li pot demanar més i menys tenint en compte l'època en què va ser escrit, el contingut em fa l'efecte que actualment és allò que en podem dir "políticament incorrecte", per la manera en què tracta els temes que tracta. Una cosa semblant em va passar - salvant totes les distàncies, molt grans, a més a més- amb un llibre de Manuel de Pedrolo "Un amor fora ciutat". Quan el vaig llegir per primer cop em va impressionar. Quan, al cap dels anys, el vaig tornar a llegir, em va semblar tota una altra cosa. Que els temps canvien, ves! I nosaltres també.

Ep! passeu per La tertúlia i doneu la vostra opinió, que fa pocs dies han encetat un tema nou i força interessant, com tots els de La tertúlia!

I ara permeteu-me que me'n vagi a dormir, que demà hi ha matines! Si tinc la sort de poder connectar altra vegada, demà us ho traduiré.

Que si me puedo conectar, mañana traduzco.

Hemos puesto la web al día (al día de anteayer, más o menos, pero al día)

Bueno, pues si, puedo conectar pero todavía no puedo disponer de media hora para traducir en condiciones, porque nos vamos a Dijon en tren y la estación está a media hora andando (es lo que tiene, eso de viajar) de todos modos, si nada falla, por la noche traduzco, hago otro post y vuelvo a actualizar la web.

A ver, o traduzco, o hago otro post o pongo al día la web, pero no puedo con todo. Sólo un abrazo, pues, para los que no hayáis podido entender todo lo que dije ayer. De todas maneras, mi amiga MIB, que es argentina, cuando no entiende algo, utiliza el traductor y parece que funciona. Gracias por la comprensión.

12 comentaris:

MIB ha dit...

Eyyy Arare mía de mi corazón!! Qué bien todo lo que cuentas!!! Estar de viaje así... como de vacaciones planeadas pero sin planear del todo nos da una tranquilidad espiritual difícil de alcanzar de otra manera... yo viviría viajando!!!
De los libros no puedo comentar demasiado porque no leí ninguno de los dos.. pero es cierto que si lees un libro que ya has leído pasado un tiempo, no volverá a ser el mismo libro... las lecturas son diferentes siempre!

Me has hecho practicar el catalán eh!! que llevo tiempo sin leer!!!

Saludos al capi!

y seguir disfrutando!!

miquel ha dit...

Ja saps com et trobem a faltar aquí, egoistes com som, Arare, encara que amb la imaginació t'acompanyem en el vitage i som feliços perquè et sabem feliç.

Tens raó, no sóc gaire de fiar en el tema dels MSM, ai!
Fa tant de temps que no l'he llegida la novel·la que no sabria concretar prou, però ja passa això que dius. I just avui pensava en un llibre descobert aquesta setmana que és horriblement políticament incorrecte, que avui les feministes lapidarien l'autor si s'atrevís a publicar-lo. De Sagarra, que conec relativament poc, el que m'agrada més són les seves "Memòries literàries", però té moltes altres coses que es poden llegir perfectament sense que es vegin afectads pel pas del temps. I ara ja començaria un post i no toca. Has vist l'hora que és?

Petons.

Anònim ha dit...

Arare, on vas pel món amb l'Explorer? Firefox sempre!
Veig que el viatge segueix molt bé, a gaudir de tot, que ens has d'explicar moltes coses :)

Montse ha dit...

MIB, guapa, tú no podrías quejarte de tus viajes, eeeeeeh? ;)

Un beso, njiña, nos vamos en tren a Dijon (hace un calor irrrresistible)

Montse ha dit...

Pere, ja en parlarem quan torni, en una tertúlia face to face, ok? (del llibre, vull dir) I ara quan acabi aquest, no sé si llegir-ne algun tipus assaig, tinc el cap ple de novel·les, ai!

Apart de fer el mandra i llegir, també escric, eh? que consti a les actes, un dia d'aquests que tingui connexió igual t'envio un esbós... bé, ja en parlarem

petonets!

Montse ha dit...

Pd40, doncs si, el Firefox està funcionant (al menys "aquí". Em sembla que ja no hi haurà més "cobertura" fins a París i a un preu una mica astronòmic, però on vera!

Una abraçada.

Anònim ha dit...

Ei! Com van les encluses? Això de rellegir llibres jo ho faig poc; més ben dit; em sembla que ho he fet dos cops. Serà perquè hi ha tant a llegir...Bon voyage!

(el veí)

gatot ha dit...

ais arare quines envejotes no poder ser també en aquests pocs metres quadrats!!!! (després si que estaríem estrets!!! :D)

que segueixis passant-ho molt bé i fes espai per guardar aquests bons records!

petons i llepades rellegidores!

Trenzas ha dit...

Cifras astronómicas en Francia?
No me lo creo, mira :DDD
Bueno, tu relee, descansa, conéctate o no, pero ves acumulando, que cuando vengas, vas a estar sometida a tercer grado hasta que cantes (o cuentes) todo todo y todo.
Molts petonets, amiga

Montse ha dit...

Hala, ¿y vais a interrogarme modelo Mathausen? ¿Con foco en la cara y todo? hablando de este tema (espinoso tema) uno de los libros que he leído, comprado al azar (¿no lo haces nunca?) sólo porque en el título salía París, ha resultado ser un buen libro cuyo protagonista hacía de traductor en las SS. Él servía de intérprete entre los prisioneros y los nazis. Ha resultado un buen libro, yavestú!

"Abril en París", Michael Walner. Apunta ;)

Molts petonets per tu, amiga.

Anònim ha dit...

Ai arare, sembla increible qeu lluny com ets encara ens mobilitzis per a reprendre la tertúlia. Això és energia, i no duracell!

Rema (o el que sigui que cal fer per passar escluses) i canta molt, reina mora!

ptns!

Vico ha dit...

Solo contarte que sigo tu viaje desde la web...saludos.