12 de maig, 2009

El banc del "si no fos"


Res a dir.
Tot està correcte.
Res no pot fallar.

Si no fos...
perquè acabo de sentir José Mª Aznar dient, amb tota la barra que el caracteritza, que els estatuts autonòmics formen part dels factors culpables de la crisi econòmica espanyola. (Què s'ha begut, Sr. Aznar, tant d'hora?)

Si no fos...
perquè des d'ahir al matí que em van repetint a totes les emissores i a cada punt i moment, que la píndola dita "del dia després" es vendrà sense recepta i sense límit d'edat. O m'estic fent vella o sóc una intolerant, però sisplau, mares d'adolescents, ja cal que us afanyeu a educar sexualment els vostres fills... perquè sé que aquesta píndola no és un caramel. Si no em va enganyar el metge a qui una vegada vam recórrer per ajudar una adolescent que "ho havia fet" sense prendre precaucions, i no tenia per què enganyar-nos, resulta que aquesta píndola "també" té contraindicacions, no en va és un medicament. Això: m'he fet gran... suposo... perquè penso que hauria de ser així, però sempre que aquestes nenes (i nens, ep! i nens, que normalment "ho fan" a dos) comptessin amb el suport anímic i emocional de - al menys- un adult que hi entengués. Ja no dic el pre o la mare... que seria el millor. Bé, és la meva opinió, que, com sempre, pot estar esbiaixada i equivocada i que potser podria canviar si em fan veure el contrari amb arguments vàlids.

Si no fos... perquè ara no en teníem prou amb els problemes "de veritat", que ara ja ens maregen la perdiu amb el tema del Cat al cotxe. Quina bestiesa! Un tema tan baladí no hauria d'anar a parar al Parlament com si es tractés de fer una llei per a contractar emigrants... no? O és, altra vegada, que m'estic fent vella, si no és que ja ho sóc? Si jo vull posar-me al cotxe una enganxina amb un Cat, amb un ruc, o amb una aranya macaca, qui m'ho impedirà? eh? eh? eh?

Si no fos... ostres, senyores i senyors... crec que sóc una carca!

16 comentaris:

Striper ha dit...

No Montse no ets una carca sobre la pindola aquesta jo també tinc els meus dubtes, i aixo i tot plegat es per distreurens l'atencio.

fanal blau ha dit...

Montse,

amb el primer "si no fos" no vull perdre pas el temps...i probablement ja havia començat a pimplar de bon matí!,

del segon "si no fos", si vols apunta'm al club de les carques, però sincerament no crec que la posició sigui aquesta. Vaja...que no me n'hi sento gens ni mica...
Senzillament penso que ens ho volen vendre com una "política progre, avançada i preventiva" i no ho és, perquè com bé dius, des d'un criteri mèdic té uns costos en la salut i no podem banalitzar-ho. D'altra banda, jo tinc seriosos dubtes de que ajudi a disminuir els embarassos no desitjats.
De vegades sembla que ens oblidem de que l'adolescent és, això, adolescent i necessita acompanyament adult i referències clares. Entenedores, no repressores però sí coherents.
Estem parlant d'hormones i no de xiclets trident...
I mira que jo estic del tot a favor de la píndola...però no amb aquest plantejament!!!

del tercer..."calladita...estoy más mona"...

si no fos per...

un desig que fos un bon dimarts, de moment!

Anònim ha dit...

Ets una dona collonuda!!!
Sembla que la informació de l'educació sexual no acaba d'arribar als joves, hi ha molts avortaments i mares solteres que es podrien evitar.
Preparant el viatge?
Un petó.

Isabel Barriel ha dit...

Si no fos per la paraula,
si no fos pels blogs al vent,
si no fos perquè diem el que volem...
Què seria de nosaltres?

gatot ha dit...

doncs jo segueixo pensant que escoltes massa ràdio i mires massa tv...

Arare, estic d'acord amb el que planteges de la píndola, però també estic d'acord que s'alliberi el seu accés; de fet, no la vendràn pas a les botigues de xuxes, no? i els farmaceutics i farmacèutiques serveixen per alguna cosa més que per despatxar, no? i si és una píndola del dia després... s'hi ha de poder accedir ràpidament... o què passa si algú fora dels límits d'edat la necessita -perquè ja ho ha fet- i ha d'esperar dos, quatre o sis dies a què un jutge ho autoritzi?
a mi no em sembla malament...
petonassos de dimarts!

Anònim ha dit...

LO PITJOR ES, QUE HANS TRACTAN DE IMBECILS. EP MESTRES¡
QUE JA NO HANS MAMEM EL DIT.
MANIOBRAS DE DISTRACCIO "AL MAESTRO ARMERO".
JUGANT AMB BCN.

Antoni Casals i Pascual ha dit...

Jo penso que cada vegada que ens surten amb alguna d'aquest tipus ens en estan fent passar una altra de més grossa per algun lloc que no veiem. Ja ens tenen distrets: espantats per una grip més lleu que la de cada hivern, entretinguts amb les matrícules dels cotxes, i emprenyats amb el que jo crec que és un atemptat a la salut...
I mentre tant, les empreses multinacionals farmacèutiques, fent-se d'or.

Barbollaire ha dit...

Punts 1 i 3 no sé si dir que haurien d'estar penats per la llei (si hagués una llei justa)

Punt 2: doncs jo també sóc carca... és prioritzar el "parxe" per sobre de l'educació, de la responsabilitat de les actuacions, fins i tot si m'apures, d'exercir de pares...
no crec que un medicament com aquest s'hagi d'alliberar tant "alegrement", ho sento.
Potser fomentar més l'us d'anticonceptius, de preservatius (que a part poden prevenir d'altres afeccions perilloses...)

però, en un món en que les pautes de conducta ens venen donades des de una nació amb un percentatge molt elevat d'hipòcrites descerebrats, que es pot esperar, no?

penso que no es pot esperar què, aquesta responsabilitat caigui sempre sobre les dones:
per què no vasectomia enlloc de lligadura de trompes?
per què no preservatiu enlloc de pastilles invasores i agressives?

o per què no desenvolupen una pastilla del "moment abans" per nosaltres?

(si, si, que no ho sabia-ho? a part de gamberru,sóc força raret i atípic...)

petonets de xocolata 80% 8o més) marianaaiiixxx... si no fos per...

Deric ha dit...

si no fos pel teu si no fos, no pensaria que fossis una carca!
No, seriosament, també penso que vendre la pastilla del dia després sense recepta no és gens bo i encara dispararà la transmissió de malalties sexuals perquè pensaran que "no cal usar condó, total, et pots pendre la pastilla". No, no és cap bona notícia i no és qüestió de carcamals, sinó d'educació i, en aquest país, brilla per la seva absència.

Elena Casero ha dit...

Reina mora. Del primer si no fos .... com es diu a València, o a Castelló ... caguerà de bou, pam pam arremulla ...

I del segon, apunta'm al club de carcas.

I del tercer que vols que et diga.
Estic molt farta de totes eixes històries

una més ha dit...

Estic molt d'acord amb el que exposa el Barbollaire i com ens ho explica. No m'extendré sobre el tema.

Carca? Montse, tu precisament, carca?? Aiii que no nem bé.

Petoneeeets.

Olenska ha dit...

Lo d'Aznar no té nom. Per favor, que es busque un hobby que implique solitud i ens deixe estar...

Lo de la píndola... jo ho trobe bé, però com sempre, tot depén de l'ús que es fa. No és un juguet i amb això moltes n'abusaran i això a mi personalment em molesta perquè acabem pagant justos per pecadors. Si uns abusen, es posen restriccions, i els que en fariem un ús raonable (o siga, per urgència) doncs algun dia ens trobarem amb un difícil accés a la píndola per culpa d'alguns.

Jo crec que al final tot és qüestió de seny. Com lo del límits de carreteres, que sempre que s'ha dit que a Alemanya no hi ha límit de velocitat a les carrereteres i que hi ha molt menys accidents que aquí.

P.d. i encara que fins ara s'havia d'anar al metge per la píndola, conec un cas d'una xica que se l'ha pres 5 voltes. I estudia a la universitat (o siga, que no és d'un barri marginal ni ha pogut no rebre educació).

el paseante ha dit...

Venen eleccions, dona. I ens han de distreure amb rucades per amagar els problemes de veritat. Amb el tema de la píndola no hi estic massa d'acord. En països de veritat (França, Alemanya...) utilitzen aquest sistema.

Joana ha dit...

No dona no! és que estem una mica farts!
Si no fos perquè estàs tan lluny...

Montse ha dit...

Bé... caldrà que m'estudiï bé les vostres respostes, pel que veig, podria estar equivocada (en algunes coses)... ho tindré en compte!

Moltes gràcies a tots i a totes!

Rita ha dit...

Doncs a mi aquest post se m'havia passat per alt i el gatot i el barbollaire n'han fet referència i he vingut a mirar... :P

Veig que coincidim força... Apunta'm a la llista dels
"carcas" ;-)