03 de juny, 2010

Del viatge-1. L'Estartit

Semblava que no havia d'arribar mai, l'estiu, i tanmateix, aquí el tenim, al nostre costat, al davant, al darrere i també per dalti per baix. La calor encara és suportable. Els primers turistes - escoles o autocars de gent de la tercera edat i potser també de la quarta - es deixen veure per tot arreu. La crisi es fa notar, a les botigues i als restaurants. Als bars i als supermercats. Als hotels i als cartellsde "·Se vende" Se alquila" "Liquidación por cierre"... és curiós, ni un sol cartell és en català.

Els submarinistes surten cada dia per anar a mirar peixos a les Medes. I segurament, per fotografiar-los. I també per fer cursos d'immersió. Per totes aquestes coses. A la platja s'hi veuen molt pocs banyistes, encara, l'aigua, sense ser excessivament  freda, encara és "fresqueta".

Si et vols comprar un biquini, un vestit de bany, una tovallola o qualsevol estri de platja, tens les botigues a dotzenes, a uns preus normalitzats i amb dependentes àrabs, rumanes... i algunaque altra catalana (les menys). I als bars, qui et serveix un cafè o un suc de pinya sempre és un cambrer de fora del país. De fora, però que és dins. O sigui: un immigrant. Que deu cobrar menys.

M'he comprat una revista perquè porto el vaixell ple de llibres per llegir i quaderns per escriure. I em venia de gust una revista d'aquelles que no serveixen per a res, subliteratura, subpremsa. Però hi he descobert un parell de receptes per aprimar-se molt, molt i quedar com la Twiggy en els seus millors (pitjors) anys  i també un parell de pentinats que - si tingués vint anys - em quedarien de conya!

I ara me'n vaig, perquè encara no tinc el pa pel sopar d'avui ...

No us puc posar cap foto, de moment, perquè això va tan lent que no se m'obren, les fotos. Un altre dia serà.

10 comentaris:

Joana ha dit...

Bon viatge Arare!!! Que disfruteu del primer sol que encara no molesta :)

zel ha dit...

Nosaltres demà serem a la Gola a fer un treballet... a veure si m'aixeques la mà!!!!

Clidice ha dit...

m'encanta quan estàs "de ruta", és una mica com si t'acompanyessim :)

Carme Rosanas ha dit...

Un comiat molt llarg amb la mà...


adeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!

fanal blau ha dit...

eeeeeeeeeeeeeeeeee....ooooooooooooooo!
eeeeeeeeeeeeeeeeee.....ooooooooooooo!

miquel ha dit...

Ei, Arare, que ahir no em vaig acomiadar de tu. ara que encara ets en terra de vents tramuntanals, us desitjo que els vents (i el motor) us siguin parcials i s'acompleixin els vostres desitjos.

Joana ha dit...

Ja tornes a fer ruta.... quina enveja! i gens sana!!!
Bon viatge Reina del Mar..

el paseante ha dit...

Ara que els preus estan normalitzats, podries comprar-te un vestit de neoprè i fer submarinisme. Volem foto.

Cris (V/N) ha dit...

Quina envejaaaaaaaaaaaaa :)

Montse ha dit...

Cris,no et pensis, navegar és mooooooolt cansat! ;)

Paseante, normalitzats els preus? On? Si vols em poso el traje de neoprè i em faig la foto, però submarinisme jo... ni hablar! (quina por)

Joana, que noooo, que és molt i molt cansat! que cada dia et lleves amb "agujetes" i mal d'esquena, ja t'ho dic jo!

Pere, de moment, vents normals i poques tramuntanes, però nogaire bon temps, en el sentit que fot un fred que pela!!! (res de banyets a la platja ni prendre el solet)

Fanal, eeeee-ooooo, eeeeee-ooooooo!!!

Carme, encara no m'he allunyat gaire!

Clidice, quan tinc connexió - com ara mateix- m'acompanyeu! (i quan no en tinc, també, no en dubtis, només que és més difícil comunicar-me)

Zel, vaig aixecar la mà, no em vau veure? :D

Joana, de moment no molesta perquè no n'hi ha, jejeje...