19 de juny, 2010

Saramago - Del viatge 9- Marsella.

Ahir, des de Marsella, vaig sentir la notícia: José Saramago havia mort. Només fa quatre dies us deia que la darrera obra d'ell que vaig llegir va ser justament la darrera que va publicar, el 2009: Caïm. Algun dia potser comentaré per què vaig comprar-me aquesta novel·la, ja que de Saramago, jo, havia llegit unes quantes obres i només m'havia agradat "de veritat" "Ensayo sobre la ceguera", i els poemes. Per mi ha estat un autor difícil.


De Marsella som a l'illa de Frioul, a aproximadament una milla i mitja o dues del Port Vell marsellenc (o marsellès?). Per anar al centre ens cal agafar una "navette", una mena de transbordador (que no porta cotxes), una espècie de vaporetto venecià, o, si voleu, una espècie d'autobús aquàtic. Aquesta serà la quarta nit que passarem aquí, al port de Frioul i  això és perquè vam decidir, tal com us vaig comentar, que ens quedaríem uns quants dies a Marsella, per conèixer una mica la ciutat i també perquè fa uns vents que no surten ni els regatistes (per alguna cosa deu ser)... i aixòque hi ha dues regates diferents, que és per això que no tenim lloc al Port Vell. Una de les regates és de vaixells clàssics que són una meravella. L'altra és  la regata "Audi Med Cup". Fa força goig, veure tants vaixells.

Demà continuarem aquí. Aquesta nit descarregaré les fotos que hem fet avui i demà us en penjaré alguna. De moment acontenteu-vos amb aquesta, feta abans d'ahir, des de la navette. Es tracta de l'illa d'If, allà on Edmond Dantés va estar tancat... bé, qui no coneix la història de "El conde de Montecristo"? eh?eh? eh?

5 comentaris:

Júlia ha dit...

Coincideixo, encara que sembla que no queda bé dir-ho. A mi de Saramago m'agraden poques coses, els poemes sobre tot, però les novel·les no m'han agradat llevat de la que dius i d'alguns fragments d'altres, però com que sembla que avui és mal dia per entrar-hi més a fons... crec que el seu èxit té també raons 'polítiques' però això ens portaria molt lluny, més endavant quan ja no es parli tant d'ell comentaré de forma distesa el tema.

Júlia ha dit...

A veure si et trobes el Montecristo surant per aquí...

el paseante ha dit...

Fots una enveja... En la propera vida, em demano ser l'Arare. Ja seràs tu el Paseante :-)

Joana ha dit...

Tan mateix com si anes amb vosaltres.... :)

Striper ha dit...

Nena quin viatge mes guai!