20 de novembre, 2016

Anuncis

Els anuncis de Nadal, que m'havien arribat a fer entendrir, ja fa anys que em fan pànic (escènic) o potser podria dir que em fan vergonya aliena.

Perquè, i suposo que deureu estar d'acord amb mi, una cosa és allò que somiem que passarà, i una altra cosa molt diferent, és allò que passa en realitat.

Aquella imatge de la família sencera asseguda al voltant de la taula ben parada, amb tothom col·laborant amb un somriure als llavis, aquella bonica imatge, amb el paisatge nevat i el foc a terra encès, i les àvies i tietes embolcallades amb mantons, xals i bufandes, i els nens i nenes jugant al costat de l'arbre de Nadal o fent cagar un tió com Déu mana... ha canviat.

 Ara continuem tenint la família sencera (o fragmentada) asseguda a la taula ben parada, si, això no ha canviat, per sort, però el paisatge, a fora, es presenta, normalment, amb un sol que enacara escalfa de valent,  que fins i tot ens hem menjat les castanyes a la platja... per tant, les àvies i tietes, en lloc d'embolcallar-se amb mantons, xals i bufandes, s'han de vestir de màniga curta, i tirar de ventalls, per apaivagar els sufocaments propis de l'estiu i propis de l'edat. Bé, això, a la vida real. Als pocs anuncis que encara fan, queno siguin de colònia, les imatges continuen sent les tradicionals, amb la diferència que ningú se les creu.

Ara, el tió porta barretina i té nas, ulls i boca i ja no es diu "Tió", sinó "Cagatió", no sé ben bé per quins set sous.

Els anuncis de fa anys ja no existeixen, perquè ja no deuen vendre. Ara ens han de dir que comprem colònia i perfum (for her, for him), i ens ho han de xiuxiuejar, que així queda més sexy i a més, ens ho han de dir en qualsevol idioma que no sigui el català (ni el castellà, encara que sembli mentida).  Recordeu aquella gent que parlaven en castellà, essent catalans de tota la vida, "porque queda más fino"? Doncs m'imagino que aquesta mania de l'anglès o del francès en els anuncis de perfums, deu anar del mateix pal. 

Ens pre-graven els programes nadalencs i de Cap d'Any, amb la qual cosa, sabem que TOT és enllaunat. Això, a mi, m'és ben igual, perquè per aquestes dates, només mirem les campanades, i encara... però la dèria de buscar "personatges" que presentin les campanades (quina mania de "presentar" les campanades!) la trobo, com a mínim, ridícula. Què m'importa a mi que un personatge de ficció em digui com m'he de menjar el raïm? (Avui estic rondinaire, ho reconec)

Ens van acostumar al calb de la loteria, i ara cada any ens maltracten amb anuncis que, pretesament, fan plorar. Fan plorar, sí, però de fàstic, que no de pena. O l'anunci de la grossa, a casa nostra, que fa venir basarda i ganes de dir-los que es fiquin la grossa allà on els càpiga!

En fi, no em feu gaire cas... ja que, d'aquí a quinze dies, ploraré com una tonta, quan comenci a sentir cançonetes de Nadal... llàstima que l'esperit nadalenc, actualment, estigui lligat a les pujades i baixades de la Borsa...



8 comentaris:

Oliva ha dit...

LO QUE EN FA PLORA DE DEBO,ES LA BUTXACA...QUATRE NETS I DOS FIOLS.
QUINS MARREMEUS ESTIMADA.MALAIT CONSUMISMA¡¡¡.

Joana ha dit...

El Nadal, per mi, és una altra cosa.
No sóc pas creient, però és una bona excusa per veure tota la meva família, tan gran, que si no és en casoris, gaire bé mai coincidim.
A part, Nadal, ara, comença a l'octubre... la cosa és gastar!

Francesc Puigcarbó ha dit...

Pertany a la cada vegada més gran colla dels que voldria ser ja al 7 de gener,

Olga Xirinacs ha dit...

Compto aquest Nadal com vida regalada, o sigui, un Nadal més que l'any passat no sabia si tornaria celebrar. Moltes de les coses, Montse estimada, me les munto jo mateixa: començo a fer postaletes a l'estiu per a l'hivern.
Toco al piano Nadal Blanc o em poso el de Bing Crosby, un plaer, el millor. Busco els meus angelets de la glòria i els poso entre garlandes: hi mantinc un diàleg, són tants anys...
Munto el pessebre amb les figures que vaig fer de noia, i hi ha un diàleg, també...
En certs moments i anys, podem conversar amb els esperits que contenen les coses que hem mantingut amb nosaltres gairebé tota la vida. ¿La resta? Variable.
La satisfacció és íntima.
Una abraçada.

Montse ha dit...

M'agrada molt això del diàleg, Olga. En prenc nota.
Satisfacció íntima, i jo afegiria que personal i intransferible.

Gràcies!

Per cert, encara tens molts Nadals per davant!!!!

Montse ha dit...

Francesc, tanquem els ulls i a veure si "apareixem" al dia 7 ;)

Montse ha dit...

Joana, a mi també m'agrada molt veure la família i és veritat: acaba havent-hi una excusa per trobar-nos amb tots aquells a qui només veiem en aquestes dates, siguem o no creients.

Avui és el black frydai, friday, fridai, fryday! Aprofitem-nos-en i gastem! (o noooooo) :D

Montse ha dit...

Oliva, imagina't jo, amb vuit néts!!!! ;)